reklama

Narodeninový darček

Vždy koncom júna sa zavŕši ďalší rok môjho života. Je to príležitosť na oslavu, spojenú s prijímaním darčekov - medzi nimi aj recesistických - a poďakovanie osudu za tú veľkorysosť, že som ešte stále tu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 Narodeninový čas môže byť pre niekoho dôvodom bilancovať uplynulý rok v osobnom živote, ale tiež aj časom na zamyslenie.


 Stepan Petrovič Ščipačov napísal:

 » TÝM ČO PADLI

 Žijem a mám svoj hlas i dych.
 Mám pod nohami zem.
 No druhov v boji zabitých
 zabudnúť nemôžem.

 Hoci ich mená nepoznám,
 rodnejších pre mňa niet.
 Veď či nie preto žijem sám,
 že im sa zavrel svet?

 Bolo by iste rúhavé
 vo verši zavzlykať,
 že, hľa, už sneh je na hlave,
 že smrť sa blíži snáď.

 Dávno už nežiť mohol som.
 Mohla aj moju hruď
 v Ufe či v bahne sivašskom
 črepina zasiahnuť. «

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Hoci sa jedná o príležitostnú báseň, obsah tretej slohy má nadčasovú platnosť.
 Nie len v čase vojny, ale aj v každodennom mierovom živote každý z nás bojuje svoj osobný boj - v prvom rade s časom, a teda aj so svojím vekom.
 Podľa aktuálnych, priebežných údajov servera www.worldometers.info sa denne narodí cca 350 000 ľudí a súčasne cca 141 000 podľahne v tomto boji s časom a odoberie sa z nášho sveta na večný odpočinok.
 Áno, ten boj s neúprosným pôsobením času, je pre každého z nás dopredu prehratý. Ale to ešte nie je dôvod, aby sme svoj život preto premárnili len bedákaním nad jeho menej peknými stránkami.
 Prednosť pred pesimizmom by mal mať v našom živote optimizmus, ktorý nám ho pomôže ozvláštniť a urobiť ho jedinečným a neopakovateľným.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Keď zájdem mysľou do čias svojho útlejšieho detstva, bliká tam stále hrejivé svetielko príjemných spomienok. Deväť rokov som prežil na Tatranských Matliaroch, na lúkach obkolesených lesmi, v nádhernom podhorskom prostredí neďaleko úpätia charakteristického zoskupenia dvoch tatranských velikánov - Lomnického a Kežmarského štítu.

Panoráma Lomnického štítu s Lomnickým sedlom (vľavo) a Kežmarského štítu, v popredí s Huncovským štítom (vpravo). V kotline pod nimi sa nachádza Skalnaté pleso. Pohľad z Tatranskej Lomnice. Tatranské Matliare sa nachádzajú za pravým okrajom obrázka.
Panoráma Lomnického štítu s Lomnickým sedlom (vľavo) a Kežmarského štítu, v popredí s Huncovským štítom (vpravo). V kotline pod nimi sa nachádza Skalnaté pleso. Pohľad z Tatranskej Lomnice. Tatranské Matliare sa nachádzajú za pravým okrajom obrázka. (zdroj: Internet.)

 Tatranskú prírodu som si užíval od mala. Bola pre mňa žriedlom bohatých zážitkov.

So srnkou. (1956)
So srnkou. (1956) (zdroj: Osobný archív autora.)

 Ako roky plynuli, menilo sa prostredie, v ktorom som vyrastal, a menil som sa aj ja.

Pred holením (nie prvým). (1975)
Pred holením (nie prvým). (1975) (zdroj: Osobný archív autora.)

 Aj odvtedy už prešli "roky rokúce", takže dnes je už zo mňa obstarožný pánko.

V nebi vzdelancov ma nechcú, v pekle nevzdelancov sa ma boja. (2017)
V nebi vzdelancov ma nechcú, v pekle nevzdelancov sa ma boja. (2017) (zdroj: Osobný archív autora.)

 Pri tohoročnej júnovej oslave mojich narodenín som okrem iného dostal tričko s recesistickým nápisom "V nebi ma nechcú, v pekle sa ma boja".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Tento darček je pre mňa tak trochu symbolický.
 Vo svojich článkoch sa snažím písať na rôzne témy, ale doménou medzi nimi je fyzika. Nateraz sa zdá, že moje alternatívne koncepcie nevzbudzujú u vzdelancov dôveru, to však nevadí. -

 Kto vie, čo bude o rok?

 Do pozornosti stálym čitateľom mojich článkov:

 Vážení priatelia, v poslednej dobe dostávam do svoje e-mailovej schránky cufr@centrum.sk od facebooku zoznamy mien ľudí, ktorí by azda chceli so mnou komunikovať cez facebook. Za všetky ponuky na tento kontakt vám srdečne ďakujem, no (predbežne) zo - subjektívnych dôvodov - nechcem pobývať na facebooku, aj keď ponúka možnosť chatu. Preto každého, kto má záujem o nejaké doplňujúce informácie k mojim myšlienkam, alebo dokonca záujem o nejakú (aj jednorázovú) formu spolupráce so mnou, nateraz odkazujem na uvedený e-mailový kontakt. Dúfam, že vás to neurazí ani neodradí od vašich zámerov v súvislosti so mnou. Ďakujem vám za porozumenie.

František Cudziš

František Cudziš

Bloger 
  • Počet článkov:  372
  •  | 
  • Páči sa:  122x

Nezávislý, realisticky zmýšľajúci "voľnomyšlienkár", s úprimným záujmom o čo najdokonalejšie a najnázornejšie pochopenie (fyzikálneho) usporiadania objektívnej reality (sveta). Vyznávač hesla: Do nového tisícročia s novými myšlienkami!Svojimi myšlienkami nemám zámer nikoho urážať, chcem ho iba donútiť, aby sa nad nimi zamyslel. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu