reklama

Experiment výskumníkov "Gogo, gá-gá - Rytmus, há-há"

Myslím si, že - v prípade auta visiaceho v B. Bystrici na žeriavovom háku - má showmanská dvojica Gogo - Rytmus nejaký sociálny (či iný) experiment na háku. Zatajovanie skutočného cieľa tohto humbugu vzbudzuje krajnú nedôveru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

 Tento článok nadväzuje na článok [1], z ktorého pripomeniem nasledujúcu pasáž:

 > Vy naozaj veríte tomu, že nejaký Rytmus alebo Gogo - sami od seba - vymysleli podobnú vec?
 Ak áno, zamyslite sa. -
 Prečo Rytmus behal po východnom Slovensku a vybral si slušných cigánov v Spišskom Hrhove?
 Prečo teda sľúbené auto nevisí v Spišskej Novej Vsi, v Levoči, v Kežmarku alebo v Poprade, teda vo väčšom meste na Spiši?
 Prečo visí v - "ďalekej" Banskej Bystrici?
 Prečo tam bude visieť celý mesiac? (Prakticky do volieb do VÚC?)
 Prečo to auto majú "darovať" slušným cigánom (podľa možnosti) "všetci" občania SR?
 Azda len preto, aby preukázali, že sú slušní a ako takí nemajú rasistické zmýšľanie?
 A nie vari preto - aby sa "experiment", hókus-pokus, zrazu premenil na demonštráciu "nefašistického" zmýšľania občanov?
 ("Nefašistického" - samozrejme, so všetkými dôsledkami. Najmä bez kotlebovcov. Aby sa, pre niekoho iného, uvoľnila cesta k novému "pašalíku", zn. BBSK. Ale prečo vôbec tí "blbí" banskobystričania volia Kotlebu a spol., keď je taký zlý, neschopný a zmýšľaním odporný?)
  Prečo by to auto mali nemilobohu rozbiť v prípade, že sa ten "sociálny experiment" (podľa niekoho predstáv a zámeru) takzvane nevydarí? <

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Všetky uvedené momenty problematiky vedú k dôvodnému podozreniu, že sa tu v žiadnom prípade nejedná o nejaký odborne motivovaný experiment, ale že je to iba obyčajná šaškáreň. Veď Gogo a Rytmus sú asi takí "experimentátori" v sociálnej problematike ako "svokra" Gizka Oňová.
 S nimi držia krok aj "publicisti", ktorí o tej šaškárni informujú širokú verejnosť takýmto spôsobom, citujem:

 " Záhada auta zaveseného na žeriave v Banskej Bystrici je rozlúštená. Všetko má na svedomí raper Rytmus a známy youtuber Gogo. Takmer nové vozidlo visí na vjazde do mesta a vyzýva ľudí k hlasovaniu. Ponechajú ho rómskej rodine alebo pôjde do šrotu?
 To, čo pod rúškom tmy vyzerá na prvý pohľad ako vandalizmus a provokácia zo strany Rytmusa a Goga, je experimentálny pokus a najmä snaha zistiť, či sme naozaj rasisti." [2]
 
 Slovné spojenie "experimentálny pokus" = "experimentálny experiment" alebo "pokusný pokus". Je to nezmysel.
 Keby "publicita" vedel, o čom píše, písal by napr. o snahe experimentálnym spôsobom overiť teoretické predpoklady.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Na takých "detailoch" však nezáleží, keď vezmeme do úvahy veľkosť zámeru, ktorý tým chce niekto dosiahnuť, pričom mu značne drukuje aj televízia Markíza.
 Markizáci v tom vedia chodiť.
 Ako príklad na porovnanie k "banskobystrickému >sociálnemu< experimentu", pozrime sa letmo na markizácky - ekonomický - projekt typu "Let´s Dance", "Slovensko má talent" alebo hocijaký iný.
 Tento projekt je, z umeleckého hľadiska, tiež len svojská šaškáreň (v opačnom prípade by tam vystupovali prevažne profesionálni tanečníci alebo speváci).
 Z ekonomického hľadiska je to však doslova "zlatá baňa".
 Markíza sa postará o zábavu pre takých televíznych divákov, ktorí jej zabezpečia vysokú sledovanosť. Vysoká sledovanosť zabezpečí viac cenený čas pre reklamu. Druhým dôvodom pre realizovanie podobných projektov je fakt, že zábava je spojená s diváckym hlasovaním, v ktorom diváci môžu odovzdávať svoje hlasy svojim obľúbeným účinkujúcim.
 O samotné odovzdávanie nejakých hlasov (v anketovom zmysle) však vôbec nejde.
 Tu sa jedná o ekonomický aspekt hlasovania, totiž, že odovzdávanie týchto hlasov (technickými prostriedkami, cez mobilného operátora) je spoplatnené. Aby bol tento prínos čo najväčší, Markíza motivuje divákov zlosovacou akciou, v ktorej ako hlavná výhra figuruje napríklad auto. Okrem toho, divák môže hlasovať aj viacnásobne. (To len dokazuje, že Markíza naozaj nemá záujem o anketové zisťovanie obľúbenosti jednotlivých účinkujúcich, ale len a len o peniaze.)
 Ak niektorý z účinkujúcich, ktorý dostával veľa hlasov (rozumej: prinášal veľa peňazí) predčasne vypadne, nevadí. Manipulovať s naivnými a nekritickými divákmi je relatívne jednoduché. Stačí vymyslieť nejaké prijateľné zdôvodnenie ako zámienku pre zaradenie vypadnuvšieho naspäť do programu a "peňazotok" funguje ďalej. (Tak to bolo napríklad s mladučkým spevákom Martinom Harichom.)
 Nemám v tomto smere žiadne konkrétne informácie, ale možno predpokladať, že príjmy z diváckeho hlasovania vykryjú podstatnú časť výrobných nákladov zábavného programu a podstatná časť príjmov z reklamy predstavuje pre televíziu lákavý a vytúžený zisk. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 V článku [1] som sa snažil poukázať predovšetkým na neúprimnosť zdôvodnenia "banskobystrického experimentu". Aj tento "projekt" však má svoj ekonomický aspekt.
 Ak uznáme tézu, že "politika je koncentrovaná ekonomika", je ľahko dešifrovateľný všetok ten "politický harmatanec" okolo Banskobystrického samosprávneho kraja, ktorý aktuálne spravuje Marián Kotleba.
 V tomto "politickom harmatanci" ide predovšetkým o ovládnutie ekonomických zdrojov samosprávneho kraja. A nato treba "nášho človeka".

 Ja osobne nemám ku kotlebovcom vyhranený vzťah. Nebývam v danej oblasti a ani nemám potrebné množstvo relevantných informácií, aby som k nim mohol zaujať zodpovedný postoj.
 Orientovať sa na základe "nálepkovania" nepohodlných ľudí ich protivníkmi, najmä teraz - v čase nebývalých možností manipulácie prostredníctvom masmédií - je naivné a nezodpovedné.
 Ale nejako sa orientovať treba! - Tak ako, akým spôsobom?  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Uvážlivý človek, ak sa ho problematika bezprostredne dotýka, by sa mal zaujímať o relevantné informácie. Okrem toho možno usudzovať aj nepriamo, ale podľa neomylných zásad logiky.
 Ak sa za politickým súperením skrýva nemilosrdný "ekonomický boj", dobre, všímajme si predovšetkým ekonomické hľadisko.

 Zamyslime sa:
 Ako hospodária jednotlivé vyššie územné celky?
 Ak ma pamäť neklame, Marián Kotleba sa opakovane hrdí, že Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) je v zelených číslach - na rozdiel viacerých (ak nie všetkých ostatných) VÚC na Slovensku. A to aj napriek tomu, že odmietol viaceré zaujímavé sumy na financovanie rôznych projektov z eurofondov.
 Okrem toho, čo sa pamätám, trvali snahy (ekonomicky) "trestať" voličov BBSK za volebný výsledok, ktorý dosadil Mariána Kotlebu do funkcie predsedu BBSK. Prísun finančných zdrojov do tejto oblasti bol z toho dôvodu nejako "redukovaný".
  Ako radový občan z týchto úvah vyvodzujem, že - za týchto podmienok - ak sa (prípadne) aj v BBSK kradlo, iste sa kradlo nepomerne menej ako v iných častiach Slovenska.
 Jednak preto, že relatívne akosi "nebolo z čoho".
 A jednak preto (ak je to naozaj pravda), že hospodárenie BBSK vykazuje prebytok.  

 Zdá sa mi, že ovládnutie ekonomických zdrojov BBSK je ten pravý - hoci pomyselný - hák, o ktorý tu ide. Žeriavový hák, so zaveseným autíčkom na zalepenie očí "prajným" voličom, je len obyčajná šaráda.
 A znova sa natíska - oprávnená - otázka:

  Môžu mať úprimné úmysly so spravovaním BBSK ľudia, ktorí sa vehementne snažia zamaskovať tento svoj evidentný cieľ?
 Aká veľká je pravdepodobnosť, že - ak sa im to aj naozaj podarí - nebudú mať opäť svojich naivných voličov takzvane "na háku"?
 
 Dopredu sa ohradzujem voči prípadným obvineniam alebo upodozrievaniu, že sympatizujem alebo nadbieham kotlebovcom. Prečo by som mal? - Nemám dôvod.
 Pochybné ideologicky podfarbené blá-blá-blá ma "neukecá" a logicky, ak sa orientujem podľa ekonomických hľadísk, som dospel k uvedenému záveru, ktorý verejne prezentujem.
 Robím to ako príklad, že každý jeden z občanov by mal konať racionálne a pragmaticky, lebo vždy je do určitej miery zodpovedný za svoje rozhodnutia. - Aj "v politike" majú jeho, zdanlivo bezvýznamné, rozhodnutia jednotlivca konkrétny význam, medzi iným aj ekonomický, ktorý sa mu neraz vráti v podobe nepríjemných celospoločenských dôsledkov.
 Ak ma niekto relevantnou argumentáciou presvedčí, že sa mýlim, tieto svoje názory - ako ich verejne prezentujem - som ochotný tiež takto verejne odvolať. 

 Pramene:

[1] Žijeme v dobe kultúry podvodu a nezmerného pokrytectva
https://cudzis.blog.sme.sk/c/463134/zijeme-v-dobe-kultury-podvodu-a-nezmerneho-pokrytectva.html

[2] Experiment Rytmusa a Goga valcuje internet. Daruješ auto Rómovi alebo...
https://topstar.noviny.sk/hudba/254499-rytmus-a-gogo-vyzyvaju-k-hlasovaniu-darovat-auto-romskej-rodine-alebo-pojde-do-srotu

  Do pozornosti stálym čitateľom mojich článkov:

 Vážení priatelia, v poslednej dobe dostávam do svoje e-mailovej schránky cufr@centrum.sk od facebooku zoznamy mien ľudí, ktorí by azda chceli so mnou komunikovať cez facebook. Za všetky ponuky na tento kontakt vám srdečne ďakujem, no (predbežne) zo - subjektívnych dôvodov - nechcem pobývať na facebooku, aj keď ponúka možnosť chatu. Preto každého, kto má záujem o nejaké doplňujúce informácie k mojim myšlienkam, alebo dokonca záujem o nejakú (aj jednorázovú) formu spolupráce so mnou, nateraz odkazujem na uvedený e-mailový kontakt. Dúfam, že vás to neurazí ani neodradí od vašich zámerov v súvislosti so mnou. Ďakujem vám za porozumenie.

František Cudziš

František Cudziš

Bloger 
  • Počet článkov:  372
  •  | 
  • Páči sa:  122x

Nezávislý, realisticky zmýšľajúci "voľnomyšlienkár", s úprimným záujmom o čo najdokonalejšie a najnázornejšie pochopenie (fyzikálneho) usporiadania objektívnej reality (sveta). Vyznávač hesla: Do nového tisícročia s novými myšlienkami!Svojimi myšlienkami nemám zámer nikoho urážať, chcem ho iba donútiť, aby sa nad nimi zamyslel. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu